Osciloskopas automobilių servise. Kas, kam ir dėl ko

Dėl elektronikos naudojimo automobilyje diagnostikos prietaisai yra būtini automobilių servisuose. Dėl jų teikiamų patogumų tradiciniai mechaniniai, pneumatiniai ir hidrauliniai tikrinimų metodai pamažu išstumiami. Geras to pavyzdys - skaitmeninio daugiakanalio oscilografo, kaip pagrindinio diagnostikos įrankio, pvz., variklio testerio, atsiradimas.
Kas yra osciloskopas
Pagrindiniai elektrinio signalo, nesvarbu, ar tai būtų galios, ar matavimo signalas, parametrai yra srovė ir įtampa. Tačiau šių fizikinių dydžių žmogaus akis nepastebi, todėl reikia matavimo prietaiso, kuris šiuos dydžius paverstų vaizdiniu. Be to, turi būti atliekamas netiesioginis palyginimas su etalonu, t. y. metrologinė procedūra.
Šias funkcijas atlieka voltmetras arba ampermetras, kurie dabar sujungti į multimetrą, galintį matuoti kai kuriuos kitus elektros grandinių parametrus. Tačiau tokiomis priemonėmis neįmanoma aiškiai stebėti procesų dinamikos, kuri taip pat vyksta dideliu greičiu. Čia praverčia osciloskopas.
Osciloskopas gali pateikti informaciją apie pavienius arba ciklinius elektrinius procesus grafine forma. Vienoje grafiko ašyje brėžiamas laikas, o kitoje - matuojamasis dydis. Automobilinės versijos sekimo greitis geriausiais prietaisais siekia mikrosekundes.
Šiuo metu oscilografai automobilių diagnostikoje naudojami kaip priedai prie diagnostikos įrangos. Veikimo principas yra skaitmeninis. Tai reiškia, kad signalas yra imamas analoginiu skaitmeniniu keitikliu, o tada imtys, kurių gali būti iki dešimties milijonų per sekundę, saugomos ir rodomos nešiojamojo kompiuterio ekrane.
Prietaiso programinė įranga sukurta taip, kad maksimaliai padidintų diagnostikos specialisto aptarnavimo galimybes. Vertes galima rodyti bet kokiu fizikiniu dydžiu, bet kokioje skalėje, su automatinėmis parinktimis ir keliuose kanaluose vienu metu. Ir kadangi tai vis dėlto nėra tik prietaisas iš radijo inžinieriaus praktikos, bet ir neatsiejama variklio testerio dalis, todėl jis taip pat atlieka automatinį variklio testą, pateikia rezultatus ir patarimus.
Kokius komponentus ir sistemas reikia patikrinti?
Galima testuoti beveik visą variklį:
- Suspaudimas (kompresija) ir cilindro slėgio pokyčių niuansai, stūmoklinio žiedo veikimas;
- vakuumas įėjime ir priešslėgis išėjime, katalizatoriaus ir vožtuvų būklė;
- uždegimo sistemos, žvakių, ričių, aukštos įtampos laidų, veikimo parametrai;
- degalų įrangos, purkštukų, siurblio, reguliatorių veikimas;
- automobilyje esančio kuro sistemą;
- papildomų variklio efektyvumo įtaisų veikimas;
- visų variklio valdymo sistemos jutiklių signalai ir vykdiklių reakcija;
- patikrinti starterį, generatorių, akumuliatorių.
Didėjant elektroninių sistemų skaičiui transporto priemonėse, didėja ir oscilografo vaidmuo. Iš tikrųjų diagnostikas galiausiai taps elektronikos inžinieriumi - profesija, kuri jau seniai susiliejo su osciloskopais, be kurių šis darbas tiesiog neįmanomas.
Kas yra variklio testeriai (oscilografai) ir kuo jie skiriasi
Praktiškai oscilografai skiriasi savo galimybėmis, sudėtingumo lygiu ir, žinoma, kaina. Variklio testerio prietaisų paketai taip pat skiriasi pagal įrangą. Pavyzdžiui, gali būti ši pagalbinė įranga:
- Kanalų kiekio išplėtimas;
- sinchronizavimo jutikliai;
- priedai, skirti patogiam darbui su elektros laidais;
- adapteriai ir plėtiniai;
- įvairią programinę įrangą.
Be įrangos parametrų, tokių kaip tiriamų signalų amplitudės ir dažnio diapazonai, mėginių ėmimo dažnis ir diafragmos galimybės, atsparumas trukdžiams ir kanalų skaičius, gali skirtis ir paslaugų programų prieinamumas. Jie būna raginimo, rekomendacijų ir mokymų pavidalo, suteikia daug papildomų funkcijų, kartais suprantamas tik patyrusiems profesionalams, o kartais atvirkščiai - pirmą kartą jį naudojant krinta į akis naujokams.