Kaip veikia oro kompresorius?

     Kompresorių panaudojimo galimybės yra plačios ir jie plačiai naudojami įvairiausiose sferose. Tai praktiški įrenginiai, kurie naudojami gamyklose, ūkininkų dirbtuvėse, odontologijos klinikose, autoservisuose ir dar daug daug kitur. Tačiau kompresorių pasirinkimas yra didžiulis ir kiekvienoje iš šių sferų jie naudojami tiek skirtingų tipų, tiek skirtingų techninių parametrų. 

     Kompresoriais vadinami tokie prietaisai, kurie suspaudžia orą, konvertuoja tai į jėgą ir iš to atsiranda energija. Oro kompresoriai skirstomi į du pagrindinius tipus: stūmoklinius kompresorius ir sraigtinius kompresorius. Populiariausi vienareikšmiškai yra stūmokliniai oro kompresoriai, nes jų panaudojimo galimybės yra plačiau ir jie nėra tokie specifiniai, kaip sraigtiniai oro kompresoriai, kurie naudojami ypač specifinėse sferose.

     Stūmokliniai oro kompresoriai dirba ir orą suspaudžia cilindrų pagalba. Jų darbo principas panašus į vidaus degimo variklius automobiliuose. Cilindrų judėjimo pagalba oras pumpuojamas į resiverį, o nuolat judėdami cilindrai tą orą suspaudžia. Tokiu būdu oras yra suspaudžiamas iki maksimalaus nurodyto slėgio ir cilindrai vėl nustoja dirbti. Kai darbuotojas dirbdamas su pneumatiniai įrankiais išnaudoja dalį suspausto oro resiveryje, stūmoklinis kompresorius vėl pradeda veikti ir vėl papildo iki maksimalios oro talpos. 

stūmoklinio kompresoriaus darbas

     Ir taip eina ciklas tol, kol darbuotojas dirba su įrankiais, į kuriuos yra tiekiamas suspaustas oras. Būtent dėl to tai yra stūmoklinių kompresorių privalumas, kad oras yra nuolat papildomas ir stūmoklinis kompresorius nors ir neveikia kažkuriuo metu, tačiau suspausto oro jame yra pakankamai dirbti su įrankiais.

     Sraigtiniai oro kompresoriai naudojami dažniausiai pramonėje, kadangi jų privalumas yra tas, kad jie visą parą gali dirbti be sustojimo, tai užtikrinant aukštą nepertraukiamą suspausto oro gamybą. Sraigtiniai kompresoriai yra ilgaamžiškesni, dirba tyliau ir sunaudoja mažiau elektros energijos tam pačiam reikalingam oro kiekiui suspausti. 

     Į sraigtinius kompresoriaus per filtrus patenka oras iš lauko. Sraigtiniame kompresoriuje oras spaudžiamas dirbant dviems sraigtams. Kai mes girdime specifinį triukšmą, yra suspaudžiamas sraigtų pagalba oras. Kai sraigtinis kompresorius prispaudžia pilną talpą aukšto slėgio oru, jis išsijungia ir nutyla.

Kada reikalingas stūmoklinio kompresoriaus remontas?
kaip veikia oro kompresorius

     Norint, jog įsigytas stūmoklinis kompresorius tarnautų kuo ilgiau, būtina jį reguliariai prižiūrėti. Atlikite reguliarią techninę priežiūrą taip, kaip ir atliekate savo automobiliui. Dažniausios stūmoklinio kompresoriaus remonto priežastys būna šios:

  • Sumažėjęs našumas
  • Padidėjusi vibracija
  • Kai pro tarpinės pradeda „rasoti“ ir lašėti alyva
  • Nukritus slėgiui
  • Dėl mechaninių smūgių į resiverį

     Kad stūmoklinius kompresorius jums tarnautų kuo ilgiau, draudžiama atlikti šiuos veiksmus:

  • Prijungti prie elektros lizdo be įžeminimo
  • Prižiūrėti nuo mechaninių pažeidimų
  • Palikti kompresorių veikti be priežiūros
  • Nukreipti oro srautą į žmones
  • Naudoti kompresorių, jeigu žinote, jog jis sugedęs
Galimi stūmoklinio kompresoriaus gedimai ir jų priežastys
  1. Kai sumažėję stūmoklinio kompresoriaus našumas: atsirado oro nuotėkis tarpinėse jungtys; pasižeidusios vožtuvo plokštelės; susidėvėjo vožtuvas; užsikimšęs oro filtras
  2. Perkaista kompresoriaus galvutė: galimas gedimas aušinimo sistemoje; nėra sureguliuoti vožtuvų tarpai; naudojama netinkama, per daug klampi alyva; viršijamas alyvos keitimo laikas; per daug priveržti variklio švaistikliai.
  3. Metalinis girgždesys talpos viduje: cilindro arba stūmoklio deformacija; įtrūkimų ir drožlių atsiradimas.
  4. Oro pratekėjimas iš vožtuvo: blogai uždarytas arba susidevėjęs vožtuvas.
  5. Oro pratekėjimas per kondensatorių: netinkamas apėjimo vožtuvas.
  6. Įstrigęs variklio smagratis: vožtuvas atsirėmė prie stūmoklio viršaus ir reikia reguliuoti prošvaisą.
  7. Kompresorius įjungia darbo rėžimą, tačiau nedirba pilnu rėžimu: blogai užsidaręs vožtuvas; blogai įtemptas pavaros diržas.