Kaip išsirinkti kondicionierių pildymo įrangą?
Kaip išsirinkti kondicionierių pildymo įrangą?
Artėjant vasarai ir termometrų stulpeliams kylant aukštyn, daugelis automobilių ar kitų transporto priemonių savininkų suskumba pasipildyti savo transporto priemonę nauju šaldymo agentu. Vairuotojams dabartiniu metu tikrai yra gan patogu pasinaudoti šia paslauga, kadangi miestuose yra daug autoservisų, kurie gali pasiūlyti šią paslaugą. Taip pat, automobilių kondicionierių pildymo paslauga šiuo laikotarpiu galima pasinaudoti ir prie didžiųjų prekybos centrų ir yra siūlančių netgi atvykti į vietą. Lengva rasti net tokių įmonių, kurios specializuojasi tik kondicionierių pildymu ir savo paslaugas teikia didesnėms įmonėms, jeigu jos turi didelius autoparkus arba įmonėje dirba didelis skaičius darbuotojų, kurie į darbą atvažiuoja su savo automobiliais.
Mums yra įprasta, jog automobilių gamintojai nustato savo gaminamiems automobiliais intervalus, kas kiek kilometrų arba laiko reikia keisti eksploatacinius skysčius ir dalis, pavyzdžiui, variklio ir pavarų dėžės tepalus, aušinimo skystį, salono ar tepalo filtrus bei kitus. Bet freonas yra vienas iš tų, kuriam nėra numatytas intervalas ir jo keisti įprastai nėra būtina, jeigu pati automobilio klimato kontrolės sistema dirba nepriekaištingai.
Kaip patikrinti automobilio kondicionieriaus sistemos sandarumą?
Šaldymo agento atnaujinimas nėra būtinas automobilyje, tačiau svarbiausia yra tai, kad jeigu automobilyje vis reikia atnaujinti freoną, reikia ieškoti priežastis, kodėl jo trūksta. Jeigu automobilyje esanti sistema yra tvarkinga, šaldymo agento kiekis sistemoje nesikeičia. Pavyzdžiui, namuose šaldytuvai veikia tokiu pačiu principu ir mes nevežame niekur šaldytuvų, jeigu viskas veikia tvarkingai. Taip pat yra ir su automobiliais, jei vidinė sistema yra nesandari, tuo metu yra atliekamas šaldymo agento papildymas, bet tai taip pat reiškia, kad ir sistema nėra tvarkinga.
Tvarkingai atliekant visą kondicionieriaus sistemos pildymą, būtina patikrinti sandarumą tiek prieš pildymą, tiek po jo. Prieš pildant automobilio kondicionierių reikia patikrinti fiksuojamą sistemos slėgį. Jei slėgis patenka į tinkamas ribas, sandarumo tikrinti toliau nereikia, nes sistema veikia tvarkingai. Jeigu slėgis yra mažas, 10-17 barų slėgiu yra į sistemą pučiamos azoto dujos (tą galite padaryti su azoto testavimo rinkiniu, spausti čia). Tam yra skirti atskiri slėgio matavimo įrankiai, tad jei nėra matomas joks slėgio skirtumas, automechanikas turi įsiklausyti pro kur šnypščia purškiamos dujos. Rekomenduojame tam įsigyti net UV žibintuvėlį ir akinius, kurie yra skirti kondicionavimo sistemos nuotėkiui aptikti.
Jeigu automobilio klimato kontrolės sistemoje nuotėkis yra labai minimalus, slėgio kritimas atitinkamai irgi bus labai mažas. Tuomet Jums gali pagelbėti į šaldymo agentą įmaišant dažų. Būdų gali būti įvairių, tai pat ir prietaisų, norint aptikti A/C sistemos nuotėkį yra labai įvairių, visą reikiamą sistemos kondicionieriaus sistemos sandarumo įrangą rasite paspaudę čia.
ES reglamentuoja šaldymo agento naudojimą
Europos Sąjungos šalyse pradėta griežtai prižiūrėti ir reglamentuoti kondicionieriaus pildymo freono naudojimas. Į ES šalis šaldymo agentą gali į įvežti tik tos įmonės, kurios turi kvotą. Taip pat, numatyti griežti reikalavimai kas gali dirbti su freonais, yra rengiami kursai, kurių metu gaunamas pažymėjimas. Nuo 2017 metų yra nuspręsta, jog į Europos Sąjungos šalis nebėra importuojami nauji automobiliai, kuriuose yra naudojamas dar senas, R134a freonas.
Europos Sąjungos komisija yra nusprendusi, jog bus iš viso atsisakyta R134a freono, todėl pradėtos mažinti kvotos, kas lemia, jog R134a freonas vis brangsta.
Visa tai yra dėl ozono skylės didėjimo. Tačiau yra kitas freonas – R1234yf, kuris daro kur kas mažesnį poveikį aplinkai. Šio freono kaina mažmeninė rinkoje svyruoja apie 500 eurų už 5 kg. Kondicionieriaus pildymo sistemos automobiliuose talpa yra įvairi, tačiau dažniausiai svyruoja 400 – 500 gramų. Tad galima lengvais pasiskaičiuoti, kiek su vienu freono baku, bus galimybė vidutiniškai papildyti automobilių kondicionierių pildymo sistemų.
Norint užsiimti legalia ir profesionalia veikla, būtina pabaigti specialius kondicionierių pildymo ir aptarnavimo mokymus. Tokie mokymai skirti įvairių transporto priemonių mechanikams ir specialistams, kurie dirba arba nori pradėti dirbti su kondicionierių sistemomis. A/C aptarnavimo metu dalyviai supažindinami su sistema, freono tipais, jų realizavimu ir utilizavimu, kaip remontuoti sistemas, supažindinami su kompresoriais, sankabomis, vožtuvais ir filtrais techninėmis žiniomis, apie siurblių veikimą ir jų tipus. Visus tokius mokymus veda kompetentingi specialistai, visur išklausius tokius mokymus yra vėliau duodamas testas, galiausiai išduodamas ir sertifikatas, kuris įrodo, jog dalyvis turi visas reikiamas žinias teikti profesionalias paslaugas.
Automobilių šaldymo agentai (freonai) ir jų naudojimas
Šaldymo agentas, dar kitaip vadinamas freonu, tai yra substancija, kuri automobilyje pildoma į klimato kontrolės sistemą. Būtent freonas yra pagrindinis kompresorinės šaldymo sistemos komponentas sistemoje. Yra daugybę šaldymo agentų rūšių R22, R134a, R32, R407C, R410F, R1234yf. Tačiau automobiliuose ir kitose transporto priemonėse yra naudojami tik R134a ir R1234yf šaldymo agentai. Visų jų ženklinimas prasideda nuo raidės „R“, nuo žodžio „Refrigeration“. Vėliau rašomi skaičiai, kuriuose užkoduojama molekulės struktūrinė sandara ir sudėtis.
R1234yf yra naujausias šaldymo agentas, kuris skirtas tik transporto priemonėms. Jis išsiskiria tuo, kad jam yra būdingos ne tik palankesnės aplinkai savybės, tačiau ir jo šaldymo efektyvumas yra aukštesnis. R1234yf yra pritaikytas naudoti naujose sistemose. Pasirodžius rinkoje šiam naujam freonui jo kaina buvo gerokai didesnė, nei R134a freono, tačiau dabar, kai jau praėjo nemažai laiko, kaina pastoviai krenta, tad tai nuteikia optimistiškai tiek automobilių mechanikus, tiek vairuotojus, kadangi nuo to priklauso ir paslaugos kaina.
R134a freonas yra naudojamas labai plačiai ir įvairiuose šaldymo bei oro kondicionavimo įrenginiuose. Pavyzdžiui, buitiniuose ir komerciniuose įrenginiuose, gyvenamųjų, komercinių patalpų kondicionavimo sistemose. Šis šaldymo agentas yra plačiausiai naudojamas didesnei daliai eksploatuojamam automobilių parkui.
Kondicionierių pildymo stotelės ir jų tipai
Įvedus į rinką naują freoną, automobilių servisams norint savo klientams toliau teikti paslaugas, būtinai reikėjo atnaujinti kondicionierių aptarnavimo stoteles. Kadangi vienos kondicionieriaus pildymo stotelės gali dirbti tik su R134a freonu, kitos tik su R1234yf freonu.
Automobilių kondicionierių pildymo stotelės būna dviejų tipų. Pilnai automatinės – tai yra pats paprasčiausias stotelės valdymas, kadangi visos operacijos yra valdomos automatiškai ir nieko mechaniškai atlikinėti nereikia. Pusiau automatinė – šio tipo kondicionierių pildymo stotelės valdomos yra sudėtingiau, kadangi operacijai atlikti reikia atlikti nustatymus rankiniu būdu.
Pusiau automatinės kondicionierių aptarnavimo stotelės dažniausiai pasižymi šiomis funkcijomis: ištraukia freoną iš kondicionieriaus sistemos; ištraukia ir atskiria tepalą; užpildo šaldymo agentu kondicionierių; nuoriną sistemą; vakuumavimu nuotėkio testavimui; tepalo dozavimu.
Pilnai automatinė kondicionierių pildymo stotelė turi daugiau funkcijų ir rankinio darbo nebereikia. Standartiškai tokios stotelės apima šias funkcijas: ištraukimo funkcija, kurios metu ištraukiamas A/C agentas ir valymas iki grąžinant atgal į cilindrus, kad išvengti agento užteršimo; A/C sistemos nuorinimas, pašalinimas susikaupusių dujų; šaldymo agento pildymas iš cilindro į A/C sistemą tiesiogiai ir tiksliai; tepimo tepalo atnaujinimas visai A/C sistemai; automatinis išsiurbimas tepalas, bei atskyrimas ir valymas visos sistemos vykdant tiesiog paprastas ištraukimo funkcijas; vakuumavimo principu tikrinamas sistemos pralaidumas; nesusikondensavusių garų ir dujų šalinimas.
Visų kondicionierių pildymo stotelių tikslumas ir tuo pačiu efektyvumas priklauso nuo freono ir alyvos dozavimo svarstyklių tikslumo. Tikslumą sunku pajausti, todėl būtinas periodinis AC pildymo stotelės svarstyklių kalibravimas ir pačių stotelių techninis patikrinimas. Rekomenduojame tą daryti tiek servisuose, tiek mobiliuose punktuose naudojamoms AC stotelėms, kurie įrangą dažnai transportuoja.
Prieš atrandant savo poreikius atitinkančią kondicionierių pildymo stotelę, didelį dėmesį skirkite duomenų bazėms. Būtent duomenų bazė labai stipriai įtakos Jūsų paslaugų profesionalumą ir darbo patogumą. Vienos duomenų bazės gali būti nepilnos, kitos labai išplėstos, tačiau yra ir tokių AC pildymo stotelių, kur duomenų bazės apskritai nėra. Turime ir nemažai kondicionierių stotelių, kur gali duomenų bazės ne tik apsistoti ties lengvaisiais automobiliais, tačiau ir sunkvežimiais bei žemės ūkio transporto priemonėmis. Tai pravartu tiems servisams, kurie užsiima ir sunkiojo transporto remontu. Vienas iš pagreitinančių aptarnavimo procesų ir praplepenčių galimybes duomenų bazės techniniu parametru yra tada, kai yra programuojama duomenų bazė. Tai naudinga yra tada, kai tam tikro automobilio modelio nėra duomenų bazėje, tačiau po pirmo aptarnavimo Jūs galėsite susivesti duomenis ir taip praplėsti savo AC stotelėje turimą duomenų bazę.
Norint išsirinkti tinkamą kondicionierių pildymo stotelė, didžiausią dėmesį skirkite šioms funkcijoms: kuriam freonui ji skirta; automatinius darbo rėžimus (freono ištraukimo, vakuumavimo ir kitus ankščiau išvardintus); testavimo rėžimus; duomenų bazę; spausdintuvą; valdymo patogumą; darbo rėžimo greitį bei kompresoriaus galingumą.
Kondicionierių pildymo stotelės AC sistemų plovimo įranga Kondicionierių pildymo priedai