Padangų montavimo dirbtuvės - puikus verslo pasirinkimas žmonėms, kurie domisi automobiliais. Atidarant savo dirbtuves, neabejotinai reikia apgalvoti daugybę dalykų. Viena iš pirmųjų tokių temų sąraše - ratų balansavimo staklės. Teisingas įrenginio pasirinkimas tiesiogiai priklauso nuo darbuotojų darbo patogumo ir rezultato kokybės klientui. 


Ratų balansavimo staklės


Ratų balansavimo staklės - tai įranga, reikalinga rasti išbalansuotas vietas rate ir atlikti kokybišką ratų balansavimą. Balansas yra neginčijamai svarbus, nes be jo vairuoti nepatogu, o ratai, padangos ir ratlankiai dėvisi daug greičiau. Tačiau tinkamai subalansuoti įmanoma tik naudojant specializuotas ratų balansavimo stakles, todėl šios staklės yra esminis pasirinkimas.


Ratų balansavimo staklių tipai

Yra trys ratų balansavimo parametrai: ratlankio skersmuo, plotis bei rato diametras. Šių parametrų matavimo būdas skiriasi tarp minėtų tipų.


Staklės su rankiniu įvedimu

Kaip galima spėti iš pavadinimo, rato skersmuo matuojamas ranka, rato plotis matuojamas ratlankio matavimo liniuote, o rato padėtis ant veleno arba atstumas matuojamas liniuote. Vėliau visi skaičiai įvedami į ratų balansavimo stakles.


Pusiau automatinės ratų balansavimo staklės.

Nuo savo pirmtako jos skiriasi tuo, kad staklėse yra liniuotė, padedanti nustatyti rato padėtį ant veleno. Tačiau pusiau automatinėse mašinose liniuotė yra elektroninė ir matuoja reikiamus parametrus priartėjus prie rato. Likusieji matavimai atliekami taip pat, kaip ir rankinėse staklėse.


Automatinės ratų balansavimo staklės.

Patogiausios ir labiausiai "patiuninguotos" iš trijų variantų. Duomenų matavimas pradedamas nuo rato padėties nustatymo ir užfiksavimo ant veleno, prie vidinės ir išorinės ratlankio pusės pritvirtinamos dvi elektroninės liniuotės. Taigi įrenginys duomenis nuskaito savarankiškai, belieka tik pradėti duomenų matavimo procesą.


Neabejotina, kad jei turite pakankamai pajamų įsigyti automatines ratų montavimo stakles, tai būtų geriausias pasirinkimas. Didžiausias matavimo tikslumas per trumpiausią įmanomą laiką yra pagrindinis jo privalumas. 

Ratų balansavimo staklių skirtumai

Skirtingų prekės ženklų ir modelių prietaisai ne tik priklauso skirtingiems tipams, bet ir skiriasi kai kuriomis savybėmis. 

  • Skirtingas veleno skersmuo.
  • Skirtingi kūgių rinkiniai. Šie kūgiai naudojami uždėti ratui ant veleno. Patys ratai skiriasi vidinės angos skersmeniu, todėl kūgiai turi būti skirtingo skersmens. Paprastai į komplektą įeina standartinis kūgių rinkinys, kuris netinka mažų sunkvežimių, visureigių ir pan. ratams;
  • Skirtingi automatinio paleidimo būdai. Automatinį paleidimą galima atlikti dviem būdais: paspaudus mygtuką arba nuleidus gaubtą. Teigiama, kad gaubto naudojimas pagreitina balansavimo procesą;
  • Kiekvienam rato tipui taikoma atskira programa. Yra kelių tipų ratų ir ratlankių. Skiriami lengvojo lydinio ratlankiai, štampuoti ratlankiai, kaltiniai ratlankiai ir motociklų ratlankiai. Ratų balansavimo įrenginiams su skirtingais ratlankiais reikia skirtingų programų, o kai kuriems ratlankiams reikia papildomų adapterių;
  • Apsauga nuo elektros perkrovos. Be abejo, tokia apsauga padės išvengti nereikalingų ir nesavalaikių gedimų dėl atsitiktinių elektros energijos šuolių;
  • Didžiausias svoris, ratlankio skersmuo, rato plotis ir rato skersmuo. Įrangą reikėtų rinktis pagal pirmiau išvardytus parametrus, todėl verta iš anksto išsiaiškinti, kokie tie parametrai yra potencialių klientų automobiliuose;
  • Ekranas. Kai kurios staklės turi ekraną, kuriame galima matyti ne tik pagrindinius, bet ir kitus parametrus. Įprastai to nereikia, na, nebent reikia dėl gražaus dizainos;
  • lazerinės rodyklės, skirtos nustatyti svoriams. Lazerinė rodyklė yra puiki pagalbinė priemonė, kuri, išmatavusi reikiamus duomenis, parodo tikslią svorių padėtį;
  • Skaitiklis, skirtas ratams ir prie jų pritvirtintiems svarmenims balansuoti. Šie įtaisai daugiausia naudojami stebėti personalo darbo rezultatus;
  • Operatorių skaičius. Įrenginiai taip pat skiriasi pagal darbuotojų, kurie vienu metu gali dirbti balansavimo proceso metu, skaičių;
  • Split sistema. Sistema leidžia išsaugoti ratlankį, nes svoriai pritvitrinami už stipinų;
  • Savikontrolė. Kai kuriuose įrenginiuose yra savidiagnostikos programa.

Kaip išsirinkti ratų balansavimo stakles?

Taigi, žinant visus esamus balansavimo staklių tipus ir jų savybių skirtumus, galima sudaryti patarimų sąrašą su pagrindiniais pasirinkimo kriterijais.


  • Pirmiausia reikia nustatyti potencialius klientus, t. y. kokio tipo transporto priemonės bus aptarnaujamos dirbtuvėse. Tai gali būti žemės ūkio technika, automobiliai, sunkvežimiai ar motociklai. Kai tai tiksliai žinosite, bus daug lengviau išsirinkti tinkamai. Verta rinktis universalias stakles, kuriomis galima balansuoti įvairių tipų ratus.
  • Kitas dalykas, kurį reikia padaryti, yra nuspręsti dėl staklių tipo, nes nuo jų funkcionalumo tiesiogiai priklauso darbo patogumas ir greitis.
  • Reikia atsižvelgti ir į kitą vertę - disbalansą. Svarbu pasirinkti tokias stakles, kuriomis disbalanso matavimas užtrunka kuo trumpiau.
  • Prieš įsigyjant įrangą svarbu išsiaiškinti, ar ratų balansavimo įrenginio buvimo vietoje (t.y. Jūsų dirbtuvėse) yra 220, ar 380 V didžiausia galima įtampa.
  • Ir paskutinis dalykas - gamintojas. Šiuo klausimu biudžetas taip pat turi savo svertą. Jei neturite pakankamai pinigų veiklos startui, galite pasiimti biudžetinę produkcijos versiją, bet jei turite pakankamai išteklių, galite pasižvalgyti ir po žinomų pasaulinių prekės ženklų pasiūlą.


Kur įsigyti

Ratų balansavimo stakles galima įsigyti atvykus į parduotuvę arba užsisakyti internetu iš BDS internetinės parduotuvės. Kadangi XXI amžius yra informacinių technologijų amžius, antrasis variantas yra populiaresnis ir aktualesnis. Tai suprantama, internetinės parduotuvės svetainėje galite perskaityti ne tik prietaiso aprašymą, ne tik pamatyti visas pagrindines jo savybes, bet ir perskaityti realių klientų atsiliepimus.