Padangų vulkanizatoriai. Kas tai?

Saugumas vairuojant yra svarbiausias dalykas automobilyje. Dėl duobių, gilių įbrėžimų ir kitų mechaninių ratų pažeidimų gali sutrikti vairavimas arba automobilis gali sugesti.
Padangų remonte metodai atliekami dviem etapais. Pirmasis etapas - kosmetinis padangos remontas karštu vulkanizavimo būdu, tada klijuojamas padangų lopas. Antrasis etapas - šaltasis metodas, kai naudojama kambario temperatūra. Patartina palikti padangą stovėti bent 24 valandas 20 laipsnių Celsijaus temperatūroje. Jei temperatūra žemesnė, stovėjimo laiką reikia pailginti.
Kas yra padangų vuklanizatorius?
Padangų remonto vulkanizatorius - tai įrenginys, skirtas pagerinti guminių komponentų sukibimą veikiant juos padidinta temperatūra ir dideliu slėgiu.
Toks aparatas netirpdo medžiagos ir nesuardo jos struktūros, bet kartu suaktyvina molekules, sumaišydamas skirtingus elementus. Vulkanizatorius nepakeičiamas taisant padangų pažeidimus, klijuojant lopus po rimtų įpjovimų, jis turi šias funkcijas ir ypatybes, kurios padidina meistro efektyvumą:
Pagrindinė vulkanizatoriaus funkcija dirbant su guma yra galimybė kontroliuoti temperatūrą, priešingai nei klasikiniuose kaitintuvuose tai leidžia specialistui, žinančiam gaminio cheminę sudėtį, nustatyti tokį temperatūros profilį, kuris būtų tinkamiausias gaminiui taisyti ir neperkaitintų pluošto.
Priklausomai nuo sudėties, kiekvienas gaminys padidintos temperatūros gali būti veikiamas tik tam tikrą laiką. Visuose šiuolaikiniuose gamykliniuose vulkanizatoriuose įrengtas laikmatis su automatinio išsijungimo funkcija, todėl padanga nepažeidžiama net dėl žmogaus klaidos.
Naujausia įrenginių konstrukcija ir techninės įrangos lygis visiškai atitinka tolygaus poveikio visam gaminio paviršiui, nepriklausomai nuo jo radialumo ir kitų išlinkimo parametrų, reikalavimus, nes autoklavo vidiniame paviršiuje įrengtos specialios lanksčios spiralės.
Pagrindinė šių prietaisų funkcija, skirtingai nei įprastų kaitintuvų, yra sudėtinga pneumatinė sistema, kuri darbo metu sukuria slėgį indo viduje. Tai reiškia, kad veikiant ekstremaliems barometriniams parametrams, guminių elementų sukibimas yra daug greitesnis nei paprasčiausio terminio apdorojimo atveju.
Karštas vulkanizavimas - tai terminio apdorojimo procesas, kurio metu prie padangos priklijuojamas lopas. Šiuo atveju sugadintai vietai sutvarkyti užtenka pusvalandžio. Sudėtingesnėms užduotims atlikti, priklausomai nuo pasiruošimo, reikia nuo 40 iki 120 minučių.
Šiai procedūrai atlikti naudojamas vulkanizatorius. Įrenginyje yra dvi spaudimo plokštės, tarp kurių dedama padanga su defekto vietoje priklijuotu lopu. Plokštės suspaudžia padangą ir pradeda ją kaitinti. Temperatūra gali siekti 130-170 laipsnių (priklausomai nuo prietaiso). Pažeista vieta šildoma ir spaudžiama, guma pradeda lydytis ir po 10-15 minučių gaunamas sandarus gaminys.
Pagrindiniai vulkanizatoriaus privalumai:
Didelė pažeistos vietos apdorojimo sparta. Lengvas remontas užtruks ne ilgiau kaip 30 minučių, sudėtingesnei operacijai gali prireikti apie 2 valandų. Priešingai nei šaltos vulkanizacijos atveju, jums nereikės laukti 24 valandų, kol guma sukietės ir suklijuos pažeistą vietą.
Efektyvus veikimas. Naudojant aukštą temperatūrą (įranga gali įkaitinti padangą iki 170 laipsnių) pleistras labai tvirtai ir patikimai pritvirtinamas prie gumos. Taip užtikrinamas saugus naudojimas ir ilgas padangos tarnavimo laikas. Sandarumas išlieka tol, kol pati padanga tampa netinkama naudoti. Jums nereikės prašyti antro remonto.
Pelningas garažų įrenginys. Padangų remontas kainuoja brangiai, todėl klientai kreipiasi tik į patikimas remonto dirbtuves. Naudodamas vulkanizatorių, technikas gali nustatyti didesnę remonto kainą. Už kitas operacijas, pvz., vidinį padangos plovimą, taikomas papildomas mokestis. Su šiuo prietaisu galėsite kokybiškai atlikti darbą, kad klientas liktų patenkintas ir vėl kreiptųsi į jus.
Prietaisas neužima daug vietos dirbtuvėse, tačiau leidžia nustebinti ir pradžiuginti klientus. Galėsite pasiūlyti platesnį paslaugų spektrą ir taikyti naujas technologijas savo darbe. Vienam lopui priklijuoti užtruksite 20-30 minučių, o ne kelias dienas, kaip buvo anksčiau.
Rankinis / kilnojamasis vulkanizatorius
Optimaliai tinka mažoms automobilių remonto dirbtuvėms, kuriose nėra galimybės statyti didelių gabaritų įrangos. Jį lengva surinkti ir išardyti, jis lengvas ir lengvai transportuojamas iš vienos vietos į kitą.
Įrenginys turi tvirtą metalinį rėmą, dvi kaitinimo plokštes ir rankinį užspaudimą.
Įrangos konstrukcija yra labai tvirta, todėl galima dirbti su visų rūšių padangomis. Galima dirbti su vertikaliai arba horizontaliai sumontuota padanga.
Rankinis prietaisas idealiai tinka, jei dirbtuvėse nėra vietos dideliam prietaisui arba jei jį reikia nuolat kilnoti, kai vienu įrenginiu dalijasi keli meistrai.
Stacionarus vulkanizatorius.
Stacionarus įrenginys, didesnis už rankinį. Įrenginį galima montuoti ant stalo ar sienos, kad sutaupytumėte vietos. Jis turi tvirtą metalinį rėmą ir platų atraminį stovą, kurį prie paviršiaus galima pritvirtinti tvirtinimo elementais. Konstrukcija sukurta taip, kad atlaikytų didelį padangos svorį.
Prietaisą galima įsigyti dviejų skirtingų konfigūracijų - su vienpusiu arba dvipusiu šildymu. Kai kurie modeliai kaitina ir plokštę, ir darbo stalą. Užveržti reikia rankiniu būdu, naudojant sraigtinę rankeną.
Didelis stalinių įrenginių privalumas - laikmatis, kuriame galima nustatyti norimą kaitinimo laiką, po kurio temperatūra automatiškai sumažinama.
Veikimo principas
Vulkanizatoriumi naudotis gana paprasta, nes jo veikimo principas nesudėtingas.
Pažeistas padangos paviršius paruošiamas specialiu kaitinimo elementu.
Guminis lopas uždedamas ant pradurtos vietos.
Aukšta temperatūra užtikrina, kad lopas ir padanga sukibtų.
Optimali temperatūra padangai sukietinti yra 147 laipsniai Celsijaus. Aukštesnėje nei 150 laipsnių Celsijaus temperatūroje guma pradeda irti, o 160 laipsnių temperatūra yra kritinė temperatūra, kai guma sudega.
Tačiau vulkanizatoriuje negalima palikti kietėti per ilgai, net ir esant optimaliai 147 laipsnių temperatūrai. Paprastai geros kokybės lopui pagaminti užtenka 8-10 minučių.
Kaip taisyti kamerą
Prieš užklijuojant lopą ant kameros, ji turi būti kruopščiai paruošta:
Kad nuo kameros paviršiaus būtų pašalinti nešvarumai ir nelygumai, pažeistos vietos šlifuojamos švitriniu popieriumi arba akmenukais.
Pjūviai turi būti nušlifuoti taip, kad priešingos briaunos remonto metu nesiliestų. Taip yra todėl, kad važiuojant kraštai trinasi vienas į kitą, todėl pleistras greitai plyšta.
Pleistras turi būti tokio dydžio, kad uždengtų kameros įpjovimą, o jo užlaida turi būti ne mažesnė kaip 2 cm. Pleistras gali būti bet kokios formos.
Pagrindiniai techniniai vulkanizatorių duomenys
Visų vulkanizatorių veikimo principas daugmaž vienodas, skiriasi tik dydis, forma, temperatūra ir barometrinės charakteristikos. Taigi tarp šių prietaisų galima išskirti dvi pagrindines grupes, besiskiriančias visais šiais parametrais, būtent:
Automobilių padangų remonto prietaisai yra kompaktiški, lengvai valdomi ir paprastai turi mechaninę pavarą, todėl bet kuris suaugęs žmogus gali valdyti šį prietaisą be didelių pastangų.
Šis prietaisas beveik visada maitinamas 220 V įtampa ir turi standartinį kištuką, tinkantį net buitiniams lizdams. Vulkanizatorių galingumas svyruoja nuo 200 iki 1000 vatų, o kaitinimo temperatūros riba neviršija 110-150 laipsnių Celsijaus, o viršslėgis - nuo 3,0 iki 5 500 niutonų.
Automobilių padangų vulkanizatoriai yra pakankamai kompaktiški, jų montavimui nereikia specialios krovimo įrangos, taip pat montavimo su tvirtinimu prie pastato laikančiųjų konstrukcijų arba specialių įrenginio pamatų.
Sunkvežimių padangoms remontuoti skirti vulkanizatoriai dažnai yra pramoninės konstrukcijos. Šiam įrenginiui turi būti naudojamas krautuvas arba keltuvas, arba montavimo inžinieriai gali užsakyti papildomus pamatus, nes padangų remonto įrenginys yra labai sunkus. Kalbant apie dydį, jis gali būti nuo 1,5 metro iki kelių dešimčių metrų, kai remontuojamos specializuotų karjerų mašinų padangos.
Darbinė įtampa retai būna 220 voltų, o dažniau prie tinklo prijungiami 380 voltų įtampos įrenginiai. Šių vulkanizatorių galia prasideda nuo 1,2 kW ir siekia 10...15 kW, priklausomai nuo remontuojamų padangų svorio, storio ir dydžio.
Sunkvežimių padangų vulkanizatoriai varomi pneumatiniu arba elektriniu varikliu, nes rankų jėgos dažnai nepakanka tinkamam veikimui. Slėgis slėgio kameroje gali siekti 20...25 barų, kuris taip pat pasiekiamas tais pačiais pneumatiniais įtaisais. Tuo pačiu metu 110-150 laipsnių temperatūros režimas yra identiškas pirmiau aprašytam pavyzdžiui, nes sunkvežimių gumos sudėtis yra praktiškai tokia pati, ir jos negalima perkaitinti dėl pavojaus pažeisti gaminio struktūrą.
Kaip pasirinkti vulkanizatorių
Darbo zonos dydis. Tai turi įtakos padangų, kurias galima remontuoti šiuo įrenginiu, dydžiui. Pavyzdžiui, naudojant 80 mm kaitinimo plokštes, įrenginys gali remontuoti 17-18 cm skersmens ratus. Komercinių transporto priemonių darbo zonos dydis turi būti didesnis.
Vulkanizatoriaus galia, kuri yra nuo 0,4 iki 1 kW. Kuo didesnė galia, tuo didesnės energijos sąnaudos ir aukštesnė plokščių kaitinimo temperatūra. Jei prietaise yra dvi kaitinimo galvutės, galia bus didesnė.
Maksimali šildymo temperatūra. Yra trys jo versijos - 145, 160 ir 175 laipsnių. Kuo ši skaitinė vertė didesnė, tuo greičiau guma ištirpsta ir tuo mažiau laiko reikia vulkanizacijai. Paprastai padangoms arba kameroms su plona guma nustatoma žemesnė temperatūra.
Norint užtikrinti veiksmingą vulkanizaciją, reikia aukštos kokybės modernios įrangos. Pirkite tik profesionalius įrenginius, o ne savadarbius ar pasenusius.
Atkreipkite dėmesį į remontuojamo paviršiaus tipą: yra tik padangoms remontuoti skirtų modelių arba universalių prietaisų.
Pasirinkite įrangą su temperatūros kontrole, laikmačiu ir saugikliu, kad lopai ir guma neperkaistų. Kai kurie prietaisai turi laikiklius, skirtus šoniniams gaminio pažeidimams taisyti.
Rinkdamiesi atkreipkite dėmesį į gamintoją. Įrenginys turi atitikti saugos reikalavimus ir visus galiojančius standartus, kad nekiltų jokių problemų su klientais.