Kas yra automobilio prošvaisa?
Dirbant su automobiliais labai svarbu atsižvelgti į automobilio prošvaisą. Šiame straipsnyje apžvelgsime viską, ką reikia žinoti apie automobilio prošvaisą, įskaitant tai, kaip ją išmatuoti ir kokių įrankių reikia norint gauti tikslius rodiklius.
Kas yra automobilio prošvaisa?
Automobilio prošvaisa - tai erdvė tarp žemiausio automobilio taško ir žemės. Šis atstumas matuojamas vertikaliai nuo žemės iki žemiausio automobilio važiuoklės taško. Žemiausią tašką gali lemti tokie komponentai kaip diferencialas, variklio alyvos karteris ir kitos atviros dalys, esančios po transporto priemone. Dažniausiai žemiausias taškas būna karterio apsauga.
Kodėl svarbi automobilio prošvaisa?
Automobilio prošvaisa gali turėti įtakos transporto priemonės stabilumui, valdymui ir veikimui, todėl mechanikams ji yra labai svarbus veiksnys, į kurį reikia atsižvelgti. Automobilis, kurio prošvaisa yra maža, gali gesti dažniau arba įstrigti nelygiose vietovėse. Automobilis su didele prošvaisa gali būti tinkamesnis važiuoti bekele, nes jis gali įveikti kliūtis, kurios gali atsirasti neasfaltuotoje ar nelygioje vietovėje.
Kokia prošvaisa yra geriausia?
Nėra vieno tinkamo atsakymo. Iš vienos pusės - svarbu, kur ir kaip bus eksploatuojamas automobilis. Iš kitos - kai prošvaisa atitinka gamintojo rekomendacijas - tuomet automobilio savybės būna geriausios. Didinat prošvaisą - didėja automobilio pravažumas, tačiau aerodinaminės savybės prastėja: mažiau stabilumo, mažiau manevringumo.
Prieš siūlant geriausią sprendimą - verta išklausyti kliento poreikius bei supažindinti ne tik su galimais sprendimais prošvaisos keitimui, tačiau ir su kiekvieno galimo sprendimo įtaka tiek vairavimo patogumui, tiek rodikliams (spidometro, kitų jutiklių rodiklių), kėbului.
Kaip išmatuoti automobilio prošvaisą
Norėdami išmatuoti automobilio prošvaisą, turite turėti įrankį, kuriuo galima tiksliai išmatuoti atstumą tarp žemės ir žemiausio automobilio taško. Tam pravartu turėti ruletę arba liniuotę.
Rulete arba liniuote matuojamas atstumas tarp žemės ir fiksuoto automobilio taško, paprastai važiuoklės arba pakabos. Naudodami šį įrankį taip pat galite išmatuoti bendrą automobilio prošvaisą matuodami keliuose taškuose ir imdami vidurkį.
Būdai padidinti prošvaisą
Prošvaisos aukščio keitimas pasitelkiant padangas. Kuo didesnio profilio padangas dėsime - tuo prošvaisa bus didesnė. Ir atvirkščiai: kuo mažesnis profilis (nei numatyta gamintojo vadove) - tuo prošvaisa mažesnė. Viskas atrodo paprasta, tačiau verta nepamiršti, kad kuo mažesnis padangų profilis - tuo važiavimas gali būti nemalonesnis. Bet tai nereiškia, kad neribotas padangų profilio didinimas yra paprastesnis. Tikrai ne. Jei pageidaujamų padangų profilis didelis (per didelis) - prireiks keisti arkų dydį ir galite netekti automobilio išsukimo galimybių.
Ant pakabos spyruoklės montuojami tarpikliai. Tai yra specialūs kietosios gumos tarpikliai. Jie turės įtakos automobilio eksploatavimui, važiavimo patogumui. Spyruoklės taps mažiau elastingos, važiuoti bus sunkiau, o automobilio konstrukciją paveiks neigiamai (ypač, jei dažniau važinėjama nelygiais kelias ar bekele).
Adaptyvi pakaba. Priklausomai nuo režimo - pati sistema pakeis prošvaisą. Patogu, universalu. Vienintelis trūkumas - kaina. Tačiau įvertinus patogumą ir tai, kad tokiu būdu neigiamas poveikis automobiliui yra mažiausias - verta.
Automobilio prošvaisa yra vienas iš veiksnių, į kurį reikia atsižvelgti dirbant su automobiliais. Kokie yra kliento poreikiai ir reikalavimai automobiliui? Gal buvo techninių pažeidimų, galėjusių sumažinti prošvaisą? Vienu atveju galėsite pateikti rekomendacijas ar atlikti reikiamus darbus, jei yra prošvaisos didinimo poreikis dėl kelių, kuriuose bus eksploatuojamas automobilis, kitu - galėsite greitai įvertinti deformacijos rimtumą, esamos prošvaisos neatitikimą gamintojo nurodytiems parametrams. Suprasdami, kas yra automobilio prošvaisa, kaip ją išmatuoti ir kaip ją pagerinti, galite užtikrinti, kad jūsų klientų automobiliai būtų saugūs, patvarūs ir optimaliai veikiantys.