Kaip prižiūrėti ir naudotis duobiniu keltuvu?

     Sunkvežimių, autobusų ir kitų sunkiųjų transporto priemonių remontas ir priežiūra dažniausiai daroma naudotis įrengtomis servise duobėmis. Kadangi dėl didelių gabaritų ir svorio koloniniai keltuvai reikalauja daugiau vietos ir ilgesnio pasirengimo pakelti sunkvežimį ar autobusą. Tačiau atliekant patikrinimus transporto priemonių servisuose tiek sunkvežimiams, tiek autobusams yra pasiekiamas didelis ciklo laikas, kur kas patogiau naudoti duobinius keltuvus. Kurie yra pritaikyti dideliam darbo greičiui ir didelių gabaritų transporto priemonėms. 

     Vieni populiariausių Lietuvoje duobinių keltuvų yra AC Hydraulic gamintojo, kurie gaminami yra Danijoje. Savo patvarumu, technologijomis ir inžinieriais jie taip pasitiki, kad visai jų įrangai taikoma garantija iki 10 metų. 3 metų garantija taikoma hidraulinei sistemai (siurbliui ir cilindrui), 10 metų garantija rėmams, važiuoklei, konstrukcijai, o atsarginėms dalims taikoma net 15 metų garantija.

     Tačiau AC Hydraulic garantija yra tik vienas niuansas, kuriuo išsiskiria iš konkurentų. Šio gamintojo įranga pasižymi ypač greitu ir tiksliu hidrauliniu įrenginiu, kurio eiga stulbina ne tik nuleidžiant, tačiau ir keliant. Tai taupantys vietą ir lengvai naudojami duobiniai keltuvai, kurie neturi jokių išorinių alyvos tiekimo vamzdelių ir žarnų, tad sistema nėra tokia lengvai pažeidžiama. O dėl tvirtos ir patikimos visos konstrukcijos keltuvams yra keliami mažiausiai priežiūros reikalavimai.


     Tačiau pagrindinė AC Hydraulic duobinių keltuvų savybė yra ta, kad jie beveik visais atvejais yra gaminami pagal Jūsų duobės matmenis. Tad ne Jums reikės prisitaikyti prie perkamos įrangos, o mes prisitaikysime prie Jūsų poreikių. Tačiau nepamirškite, norint įsigyti tinkamiausią duobinį keltuvą, Jums reikės užpildyti duobinio keltuvo specifikacijų formą, pagal kurią jis bus pagamintas.

Ką privalu žinoti apie duobinių keltuvų eksploatavimą ir priežiūrą:
  • Duobiniams keltuvams skirti bėgiai, kuriais jie važinės, turi turėti vienodą plotą ir negali praplatėti ar susiaurėti;
  • Maks. bėgių nuolydis gali būti 2 mm/m, maks. abiejų pusių bėgių aukščių skirtumas gali būti iki 10 mm, o maksimalus bėgių susiaurėjimas arba praplatėjimas gali būti iki +-6 mm;
  • Prieš pradedant kelti sunkvežimį ar autobusą, turi būti ištiesinti priekinės ašies ratai ir užtrauktas rankinis stabdis;
  • Minimalus tarpas tarp eksploatuojamų duobinių keltuvų, kai yra keliama transporto priemonė yra 3.5 metro;
  • Jeigu pastebėjote, jog keliant sunkvežimį ar autobusą jis krypsta į vieną ar kitą šoną, turite perstatyti duobinį keltuvą ir rasti tinkamą pusiausvyros tašką;
  • Pneumatiniuose duobiniuose keltuvuose, kurie naudoja kompresorių, prie kompresoriaus privalo būtų sumontuotas drėgmes filtras su tepaline;
  • Turi būti naudojama hidraulinė alyva ISO VG 5 (arba ISO VG 15), o ne kaip praktikoje dažnai naudojamas stabdžių skystis DOT;
  • Sunkvežimis ir autobusas turi būti nuvažiuojamas tik tada, kai duobinio keltuvo cilindras yra pilnai nuleistas;
  • Duobinio keltuvo negalima plauti aukšto slėgio įrenginiais ir įrankiais, jis turi būti nuvalomas šluostėmis;
  • Būtina prižiūrėti hidraulinį cilindrą, jog ant jo nebūtų kietųjų dalelių, kurios galėtų jį braižyti;
  • Duobinių keltuvų ratukai turi būti pilnai visu korpusu iki išplatėjančios dalies uždėti ant bėgių;
  • Negalima naudotis duobiniu keltuvu, jeigu jo korpusas yra įskilęs, įlinkęs hidraulinis cilindras arba pro kurią nors vietą laša hidraulinė alyva;
  • Duobiniai keltuvai, kurie važinėja bėgiais ant duobės grindų puikiai tinka naudojimui ne tik pakeltu sunkiasvorę transporto priemonę, tačiau ir kelti transmisijas;
  • Keliant transmisijas su grindiniais duobiniais keltuvais niekada neužmirškite pačią transmisiją pritvirtinti diržais prie keltuvo;
  • Keliant sunkvežimius ir autobusus, žmonės iš transporto priemonės turi būti išlaipinti ir aplinkui rekomenduojama taip pat, jog nebūtų aplinkinių žmonių.