Sėkminga padangų montavimo dirbtuvių veikla labai priklauso nuo tinkamai parinktos įrangos. Pirkdami įrangą būtinai atsižvelkite į įmonės galimybes ir veiklos sritį. Atsižvelgiant į tai, kaip organizuojamas verslas, reikia naudoti skirtingą įrangą:


  • Sunkvežimyje įrengtos mobiliosios dirbtuvės.

  • Padangų montavimo vieta profesionaliai įrengtame universaliame autoservise

  • Specializuotos padangų remonto dirbtuvės

  • Dirbtuvės, kuriose teikiama avarinė pagalba visų tipų transporto priemonėms

Padangų montavimo įrangos tipai

Itin specializuota dirbtuvių įranga pagal paskirtį skirstoma į tris grupes:


  • Pagrindinė. Tai įrenginiai, būtini bet kurios padangų keitimo dirbtuvės darbui, - kompresoriai ir įvairių tipų įrenginiai (pvz. balansavimo įrenginiai).

  • Pagalbinė. Ši įranga skirta naudoti atliekant pagrindines operacijas. Ją sudaro vulkanizatoriai, domkratai, plėstuvai.

  • Speciali. Tokia įranga nėra būtina dirbtuvėms, tačiau leidžia teikti papildomas paslaugas ir didinti pelną. Dažniausi pavyzdžiai - ratų plovimas, padangų pripūtimas azotu.

Pasirinkimo kriterijai

Kompresorius

Tai pagrindinis kiekvienos dirbtuvės įrenginys. Tokių problemų kyla dėl netinkamai pasirinkto kompresoriaus:


  • Pneumatinė technologija veiks su pertrūkiais.

  • Netinkamai išnaudotas serviso plotas (įrenginys gali būti per didelis patalpų atžvilgiu).

  • Sumažės dirbtuvių produktyvumas.


Ieškant kompresoriaus verta atsižvelgti į darbinį slėgį ir galutinį pajėgumą. Tam reikia aiškiai žinoti šias specifikacijas:


  • Padangų dirbtuvėse sumontuotos įrangos veikimo parametrai.

  • Įrenginių sunaudojamo suslėgto oro kiekis.


Sudėję šias vertes gausite kriterijus, kuriuos turi atitikti prietaisas.


Gamintojai siūlo sraigtinius ir stūmoklinius kompresorius:


  • Pirmieji priklauso pramoninei technikai, yra labai efektyvūs, beveik netriukšmingi, gali užtikrinti nepertraukiamą veikimą.

Jie pastebimai sumažina suslėgto oro sąnaudas ir gali veikti įvairiais nuo apkrovos priklausančiais režimais. Pagrindinis sraigtinių kompresorių trūkumas - didelės įsigijimo ir priežiūros išlaidos. Sraigtiniai kompresoriai idealiai tinka montuoti didesnėse dirbtuvėse.


  • Stūmokliniai kompresoriai pasižymi lengva konstrukcija, ekonomiškumu ir nedidele kaina bei palyginti dideliu našumu. Juos lengva prižiūrėti, paprasta ir lengva eksploatuoti. Stūmoklinius kompresorius geriausia naudoti mažesnėse dirbtuvėse, kur jų efektyvumas yra pakankamas.

Padangų keitimo įrenginys


Dar vienas prietaisas, priskiriamas pagrindinės padangų keitimo įrangos kategorijai. Svarbu suprasti, kad atliekant darbus tokia mašina turi kuo tvirčiau pritvirtinti ratą. Todėl jame turi būti įrengti aukštos kokybės sukamojo stalo mechanizmai. Papildomi spaustuvai, kurie yra pasislinkę į šonus konstrukcijos skersmens ašies atžvilgiu, taip pat užtikrina saugų tvirtinimą.


Yra dviejų tipų padangų keitimo įrenginiai:


  • Automatinis. Jų privalumai - didelis našumas, greitas užduočių atlikimas be operatoriaus pagalbos. Naudodamiesi papildomomis programomis ir funkcijomis, automatai gali išplėsti klientams teikiamų paslaugų sąrašą. Tokios įrangos trūkumai - didelis dydis ir didelė kaina. Dėl to juos logiška įsigyti erdviuose automobilių serviso centruose, kuriuose yra didelis klientų srautas.

  • Pusiau automatinis. Tokie prietaisai yra kompaktiški ir nebrangūs, tačiau reikalauja nuolatinio operatoriaus dalyvavimo. Jų našumo lygis yra žemesnis nei automatinių modelių. Dirbti su pusiau automatinėmis staklėmis patogu mažose dirbtuvėse.

Ratų balansavimo staklės


Pagrindinė profesionalių ratų balansavimo staklių paskirtis - balansuoti lengvųjų automobilių ir sunkvežimių ratus. Be patikimumo ir patogumo profesionalams, jame turėtų būti įrengta elektroninė liniuotė ir galimybė automatiškai paleisti ir sustabdyti padangas.


Svarbūs kriterijai renkantis ratų balansavimo stakles yra šie:


  • Universalumas. Dirbtuvėms, kuriose klientų srautas didelis, tinka įranga, leidžianti dirbti su bet kokio dydžio ir svorio ratais.

  • Galia. Galios koeficientas turi tiesioginės įtakos mašinos našumui.

  • Laikas, reikalingas disbalansui nustatyti. Kuo greičiau mašina gali atlikti šią užduotį, tuo geriau.

  • Duomenų registravimo metodas. Gamintojai gamina automatinius ir pusiau automatinius modelius. Pirmųjų efektyvumas yra didesnis, kaip ir jų kaina.

Ratlankių tiesinimo staklės


Ši įranga leidžia ištiesinti ratlankius. Priklausomai nuo konstrukcijos ypatybių, ratų tiesinimo staklės būna kelių tipų:


  • Mechaninė tiesinimo mašina. Joje yra ritinėliai diskams tiesinti. Jų gali būti keturi arba šeši.

  • Hidraulinė mašina. Šio tipo pagrindas - hidrauliniai cilindrai, kurių yra nuo vieno iki trijų vienetų.

  • Hidromechaninės staklės. Jos laikomos produktyviausiomis ir leidžia atlikti įvairiausius darbus. Naudodami kombinuotąjį įrenginį meistrai pirmiausia hidrauliniu cilindru išspaudžia pažeistą vietą, o paskui riedėjimo ritinėliais apdoroja disko nusileidimo lentynas.

Vulkanizatorius


Šis įrenginys naudojamas lengvųjų automobilių ir sunkvežimių padangoms ir vidinėms kameroms remontuoti. Kaitinimo plokštė yra pagrindinis vulkanizatoriaus elementas, todėl renkantis reikia atsižvelgti į tai. Kuo didesnis paviršiaus plotas, tuo didesnį defektą galima ištaisyti.


Priklausomai nuo konstrukcijos ir montavimo būdo, skiriami šie skirtumai:


  • Stacionarūs, ant grindų montuojami vulkanizatoriai. Jie yra dideli ir galingi, turi stiprų kaitinimo elementą. Su stacionariais vulkanizatoriais meistrai gali apdoroti visų tipų transporto priemonių padangas ir vamzdžius. Tačiau dėl didelių matmenų ir didelės kainos juos verta pirkti tik tiem servisams, kuriuose yra pakankamai vietos jiems įrengti.

  • Mobilios, stalinės vulkanizavimo staklės daugiausia naudojamos nedideliems lengvųjų automobilių padangų defektams taisyti. Jos ne tokios galingos kaip stacionarūs vulkanizatoriai, tačiau jų pakanka vidutinio dydžio dirbtuvėms, kuriose klientų srautai nedideli.

Domkratas


Padangų montavimo dirbtuvėse dažnai naudojama speciali įranga, skirta automobilius kelti į tam tikrą aukštį. Du pagrindiniai modelio pasirinkimo kriterijai yra šie.


  • Kėlimo galia.

  • Didžiausias pakėlimo aukštis.

Labiausiai paplitę modeliai yra skirti naudoti tik lengviesiems automobiliams. Jų keliamoji galia - iki 2 tonų, o didžiausias kėlimo aukštis - 345 mm. Sunkiasvorėms transporto priemonėms reikia didesnės keliamosios galios.