Daugelis vairuotojų nori vienaip ar kitaip patobulinti savo automobilį. Vienas iš tokių būdų - chip tuning. Žinoma, ši procedūra yra specifinė, tačiau vis daugiau vairuotojų ją atlieka patys.


Kas yra chip tuning?

Variklio chip tuning - tai konstruktyvūs pagrindinio maitinimo bloko veikimo valdymo pakeitimai. Ši koncepcija atsirado Japonijoje 2000-ųjų pradžioje, kai lenktynininkai naudojo patobulintą valdymo lustą, kad padidintų arklio galias. Žinoma, iš pradžių tai buvo pavojinga, nes variklis tiesiog neatlaikydavo ir "sprogdavo" arba sudegdavo.


Ką automobiliui suteikia chip tiuningas? Šiuolaikiniai varikliai tyliai vadinami tokio tipo modifikacija, nes jie yra skirti galbūt įdiegtam "lustiniam derinimui". Daugelis vairuotojų pradėjo "čipuoti" variklius ne tik siekdami padidinti galią, bet ir pagerinti kitas technines charakteristikas.


Kai kuriems vairuotojams gali kilti klausimas: ar turėtume atlikti chip tiuningą? Atsakymas: neabejotinai verta dėmesio paslauga, nes toks tiuningas reiškia, kad automobilio charakteristikos pagerinamos nepažeidžiant kitų sistemų. Be to, toks derinimas neturi įtakos variklio eksploatavimo trukmei.


Chip tuning tipai

Automobiliams taikomi keli lustų derinimo tipai. Įvertinkite pagrindinius šio maitinimo bloko modifikavimo tipus:


  • Padidinti galią.

  • Sumažinti degalų sąnaudas.

  • Subalansuota arba kombinuota versija.


Pirmuoju atveju įdiegtas variklio galios didinimo modulis padidina našumą 30-40 %. Automobilis tampa dinamiškesnis, greičiau įsibėgėja, atsiskleidžia galios potencialas, kurio anksčiau nebuvo. Tačiau variklio tiuningas pradeda naudoti daugiau degalų, o tai patinka ne visiems transporto priemonių savininkams. Tačiau modifikuojant automobilius teks kažką paaukoti.


Antrasis variantas reiškia, kad degalų sąnaudos mažinamos mažinant galios charakteristikas. Tai optimalus variantas važiavimui mieste ir pradedantiems vairuotojams, kai greitis nedidelis ir tenka daug stovėti spūstyse, todėl sąnaudos yra pakankamai didelės.


Trečiasis variantas yra abiejų tipų derinys. Tai reiškia, kad šiek tiek padidinus galią, jis padidina degalų mišinio srautą. Tai labiausiai paplitęs vairuotojų pasirinkimas.


Visus šiuos chip tuning tipus, skirtus skirtingoms automobilio charakteristikoms, galima pasidaryti specialiose dirbtuvėse, tačiau, kaip rodo praktika, daugelis vairuotojų pradėjo savarankiškai atlikti automobilio modifikaciją.


Internete galima rasti daug techninių schemų ir vaizdo įrašų šia tema. Tačiau kartu kyla pavojus, kad elektroninis variklio valdymo blokas nepriims šio varianto ir variklis paprasčiausiai neužsives.


Chip tuning atlikimo tvarka

Norint savo rankomis atlikti chip tuning būtina gerai išmanyti automobilio elektros grandines ir valdymo blokus. Šioje dalyje montuojamas valdiklis ir atliekami nauji nustatymai. Tačiau prieš tai būtina pasiruošti. Taigi, panagrinėkime visą benzininio variklio modifikavimo procesą siekiant padidinti galios charakteristikas, kaip jį mato amerikiečių tiuningo studija "AFF-st":


  1. Prisijungiame prie ECU ir atstatome visus nustatymus į gamyklinę versiją.

  2. Išmontuokite variklio valdymo bloką.

  3. Išardykite ECU, kol bus išvalyta pagrindinė plokštė.

  4. Patikrinus, ar ECU nėra defektų, būtina jį išvalyti nuo dulkių ir kitų pašalinių daiktų.

  5. Kitas programuotojo žingsnis - įlituoti mikroschemą į plokštę. Šiuo atveju tik šie žmonės žino, kaip turėtų būti.

  6. Kitas žingsnis - būtina perprogramuoti ECU pagal naujas specifikacijas.

  7. Galutiniame etape ECU bus sumontuotas automobilyje ir atliekamas reguliavimas pagal individualius parametrus.


Be to, reikėtų pažymėti, kad derinimas yra griežtai individualus. Kitas būdas - modifikuoti ECU įdedant lustą, kuris nėra įlituotas į plokštę.


Taigi tarp ECU ir elektrinių grandinių įterpiamas adapteris, kuriuo reguliuojami transporto priemonės parametrai. Tai laikomas vienu geriausių galimų sprendimų, nes taip pašalinama galimybė, kad montuojant mikroschemą sudegs ECU.


Teigiami ir neigiami lustų derinimo aspektai

Įvertinkime variklio “čipavimo” privalumus ir trūkumus, taip pat pasekmes, kurios atsiras įdiegus papildomą tokio tipo įrangą. Pirmiausia aptarkime teigiamus dalykus:


  • Pagerintas maitinimo bloko veikimas.

  • Didesnė galia arba mažesnės degalų sąnaudos.

  • Toks derinimas nepadidina pagrindinių transmisijos komponentų nusidėvėjimo.

  • Variklio eksploatavimo laikas nesutrumpinamas.

  • Variklis bus efektyvesnis.

Tačiau kai yra privalumų, turi būti ir variklio lustinio derinimo trūkumų:


  • Sutrumpintas alyvos ir kitų tepalų keitimo intervalas.

  • Jei procesas atliekamas netinkamai, kyla pavojus sudeginti elektroninį valdymo bloką arba variklį.

  • Katalizatoriaus ir kai kurių jutiklių susidėvėjimas tampa pastebimesnis. Todėl juos reikia keisti dažniau, nei nurodo gamintojas.

Naujovės variklio čipavimo srityje

Daugelis automobilių gamintojų planavo suteikti vairuotojams visišką laisvę pasirinkti: gamintojo gamykloje arba savo rankomis čipuoti savo automobilius. Viena vertus, tai teisinga, kai vairuotojas įsigyja visiškai našią transporto priemonę, kita vertus, šiandien jam reikia galios, o rytoj - ekonomiškumo.


"General Motors" pradėjo kurti nuimamą modulį, kuris bus atsakingas už tai, kad mikroschemą būtų galima montuoti atskirai, ir jis būtų nuimamas. Vienintelis trūkumas yra tas, kad elektroninis transmisijos valdymo blokas negali iš naujo sureguliuoti kiekvieno atskiro lusto. Tačiau gamintojas žada, kad šį trūkumą pašalins prieš pateikdamas prietaisą rinkai.


Šiandien daugelis automobilių gamintojų, ypač Japonijos, nepripažįsta lustinio derinimo koncepcijos, nes mano, kad tai kenkia automobilio varikliui. Kaip parodė Vokietijos laboratorijos "Automobile Test FRS" atlikti tyrimai, dauguma šių patobulinimų neturi jokios įtakos variklio būklei ar nusidėvėjimui. Kai kuriais atvejais paaiškėjo, kad iš tikrųjų pagerėjo automobilių patvarumas ir sutepimo savybės.