ADAS svarbu lengviesiams automobiliams

Kai technikai kalba apie pažangių vairuotojo pagalbos sistemų kalibravimą, visada naudojami tokie žodžiai kaip tikslumas ir kruopštumas. Kadangi jie žino, kokios jautrios yra šių sistemų kameros, jutikliai ir visi kiti komponentai, kad netinkamai suderintas komponentas gali turėti pavojingų pasekmių. 

Tikrieji ADAS kalibravimo specialistai supranta, kad visi reikalavimai ir nurodymai, kuriuos nustato automobilių gamintojai, yra pagrįsti ir dėl to būtina viską atlikti profesionaliai ne bet kokiame pirmame pasitaikiusiame autoservise.


Ar ADAS yra svarbu?

JAV greitkelių eismo saugumo draudimo instituto specialistas (toliau IIHS) nagrinėjo Honda Civic atstumo palaikymo sistemą ir užfiksavo, kad ji lėmė stabdymo uždelsimą ir vėlesnį susidūrimą su kliūtimis esant 32 km/val greičiu. IIHS specialistas nustatė, kad serviso technikas nesilaikė automobilio gamintojo procedūrų, įskaitant automobilio statymą ant lygaus paviršiaus, transporto priemonės centro nustatymą ir tinkamą atstumo nuo taikinio iki transporto priemonės matavimą. Nebuvo laikomasi jokių kalibravimo taisyklių, viskas buvo atlikta "iš akies" - sakė IIHS ekspertas.

IIHS specialistas niekada nepasakė, kodėl technikas nesilaikė teisingų procedūrų - trūko tinkamų įrankių ar įrangos, prastas mokymas ar kad jis tiesiog nusprendė, kad matavimo procesas užima daug laiko ir vargina, ir sugalvojo sutaupyti laiko. Tiesa, kad šie kalibravimai ir matavimai yra ilgas ir varginantis procesas, bet tai yra privalus ir saugumą kelyje užtikrinantis procesas.

Atsižvengiant į daug tokių serviso technikų dvejonių, kalibravimo sistemų kūrėjai stengiasi kurti naujas ir tobulinti esamas kalibravimo įrangas. Siekiama taupyti darbuotojų laiką ir energiją, užtikrinti tikslų ir visus standartus išlaikantį automobilių kalibravimą.


Autel IA800 - ADAS jutiklių kalibravimo sistema

Autel IA800 yra vienas iš tokių sprendimų. IA800 apibūdinama kaip intelektuali ADAS optinė padėties nustatymo sistema. Ji naudoja šešias didelės skiriamosios gebos kameras ir ADAS padėties nustatymo programinę įrangą, kad „Autel“ standartinis kalibravimo rėmas taptų greitu ir tiksliu rėmo centravimo ir transporto priemonės kalibravimo įrenginiu. Toks kalibravimo būdas leidžia technikams reikiamą įrangą paruošti transporto priemonei vos per kelias minutes, o rezultatai būna visada tikslus ir atitinkantys reikalavimus. Palyginkite tai su mechaninių įrankių sąranka, kuri trunka vidutiniškai iki valandos vien pasiruošti darbui.

Kaip vyksta darbas su Autel IA800?

Griebtuvai ant ratlankių su kamerų taikiniais yra pritvirtinti prie galinės ašies ratų, o transporto priemonės priekyje įdedama stovinčio taikinio dalis. Kalibravimui naudojamas Autel planšetinis kompiuteris, kuris yra pritvirtintas prie specialaus rėmo ir susiejamas su kamerų sistema.

Sistema atpažįsta padėties nustatymo taikinius ir apskaičiuoja dabartinį rėmo kampą, atstumą ir poslinkį į transporto priemonę. Technikas paprasčiausiai seka ekrane pateikiamas instrukcijas, norėdamas perkelti rėmelį arba sureguliuoti jo kampą, kol rezultatai atitinka reikiamus gamintojo pateiktus reikalavimus. Autel ADAS programinė įranga patvirtins kalibraciją tik tada, kai visi automobilio parametrai bus patikrinti ir sureguliuoti pagal reikalavimus. Žinant tai, mechanikas gali jaustis užtikrintai, kad darbas yra atliktas teisingai, na o klientui nebereikia spelioti ar automobilis suremontuotas tinkamai.