Variklio valymas – nauja „mada“ ar į servisus atkeliaujantis standartas?

Data: 2019-09-27

     Didžiajai daliai vairuotojų ar visos visuomenės gali keistai atrodyti, jeigu būtų kalbama apie variklio valymą. Tačiau iš karto būtina pabrėžti, kad jūs šiame straipsnyje nerasite informacijos kokią chemiją ar kitas priemones naudoti, kad nuplauti nuo variklio tepalus ar kitus nešvarumus. Kalbėsime apie daug svarbesnius dalykus ir pokyčius, kurie greitu metu pakeis vairuotojų požiūrį.

 

     Pirmiausia, reikia pabrėžti, kad variklio valymas nuo variklio plovimo labai skiriasi. Variklio plovimas atliekamas tada, kai automobilio ar kitos transporto priemonės variklis iš išorės turi nešvarumų. Variklio valymas – kur kas sudėtingesnė procedūra, kurios metu pasitelkiama variklio valymo įranga, kurios pagalba iš vidaus degimo variklio išvalomos visos nuosėdos, kurios susidaro nuo degalų naudojimo. Tad didžiausias skirtumas yra tas, kad variklio plovimas yra atliekamas tik estetiniais sumetimais ir jokių eksploatacinių automobilio naudojimo pokyčių nebus. Priešingai yra su variklio valymu, atlikus šią procedūrą, automobilio eksploatavimas gali pasikeisti ir net kardinaliai.

 

 

 

     Mes esame įpratę, kad variklį plauname tik keliais atvejais, tikrai nesirūpiname kaip vizualiai atrodo viskas po variklio dangčiu, kur kas mums svarbiau yra susitvarkyti automobilio saloną. Švarus variklis rūpi tik tada, kai ateina laikas važiuoti į techninę apžiūrą ir tada, kai norime parduoti savąją transporto priemonę. Variklio valymas apima kur kas svarbesnius dalykus, nei kaip „išsisukti“. 

 

     Žinoma, jeigu mes norime išsaugoti automobilio variklio būklę, jį būtina periodiškai ir reguliariai plauti tiek iš išorės, tiek iš vidaus. Vidaus degimo varikliai yra sudėtingi ir jų sklandus darbas priklauso nuo daugybės kitų automobilio sistemų.

 

     Šiuo metu rinkoje yra taikomas dar įprastas būdas valyti variklius – juos išardyti ir išplauti detales benzinu, žibalu ar kitomis cheminėmis priemonėmis. Tačiau tai užima daugybę laiko, bereikalingo darbo, o automobilio savininkui gerokai suplonina piniginę. Todėl šiuo būdu rekomenduojame plauti tik atliekant variklio kapitalinį remontą arba užsikirtusius variklius.

 

 

     Kitas būdas, kuris dažnai naudojamas yra pasitelkiant chemines priemones. Tam tikra cheminė priemonė yra įpilama į variklį, variklis trumpam laikui yra paleidžiamas dirbti laisvąja eiga ir po visos šios procedūros nešvarumai kartu su plovikliu pašalinami iš karterio ir pilami nauji tepalai. Tačiau ar tikrai įmanoma tokiu būdu pašalinti visus nešvarumus?

 

     Bet kokių tokių priemonių ar papildų naudojimas yra ne galimų ligų gydimas, o tik smulki profilaktika. Visi mes žinome, kad benzine yra dervų. Net naudojant patį kokybiškiausią benziną, jame vis tiek randama nuo kelių dešimčių mililitrų dervų iki beveik šimto mililitrų dervų. Dyzeliniame kure jų yra dar daugiau. 

 

     Kai dervos patenka į degimo sistemą, jos virsta anglies nuosėdomis. Kadangi dervos beveik netirpsta ir neišdega variklyje, jos visos nusėda variklyje ar išmetimo sistemoje. Purkštukų apnašos, žvakių apnašos, mažėjantys variklio stūmoklių žiedų paslankumas – tai yra anglies nuosėdų padariniai. Karbiuratoriaus, kuro bako ir išleidimo kolektoriaus apnašos paprastai lemia tai, kad automobilis pradeda išmesti daugiau išmetamųjų dujų ir jos būna dar toksiškesnės. Kitas padarinys tas, kad automobiliui sumažėja trauka, išauga tepalų sąnaudos, padidėja kuro sąnaudos. Anglies nuosėdų išvengti nepavyks, bet yra variklio valymo įranga, kurios pagalba transporto priemonės variklis dirbs lyg iš gamyklos būtų išriedėjęs.

 

 

     Kai variklis yra aplipęs anglies nuosėdomis, visas variklio darbo efektyvumas sumažėja ir yra neįmanoma, jog jis dirbtų pilnu pajėgumu. Kadangi variklis patiria didesnes apkrovas, tas lemia greitesnį mechanizmų ir detalių dėvėjimasį. Tad ateityje išauga ir automobilio remonto darbų kaštai.

 

     Variklio valymui yra skirta įranga, kuri tai gali atlikti pigiai, efektyviai ir kokybiškai. Tokia įranga naudotis yra nesudėtinga ir ją perprasti galima jau po pirmojo karto. Dažniausiai variklio valymo įranga veikia naudojant vandenį. Naudojant vandenį yra gaminamas vandenilis ir atskiriamos deguonies dujos. Proceso metu jos yra įleidžiamos į variklį per oro padavimo žarną. Tuo metu geros vandenilio šiluminės savybės leidžia padidinti degimo temperatūrą. Taip yra sudaromos sąlygos pilnai sudeginti ir tuo pačiu pašalinti anglies nuosėdų sankaupas.

 

     Naudojant automobilių ar kitų transporto priemonių variklio valymo įrangą ir išskyrus vandenilį yra atstatoma minkšta anglies nuosėdų paviršiaus struktūra. Susidaro anglies mišinys, kuris yra lengviau sudeginamas. Deguonis šiame procese yra reikalingas tam, kad papildomai padidinamas deguonis variklio degimo kameroje gerokai pagreitintų visą procedūrą.

 

 

     Naudotis variklio valymo įranga nėra sudėtinga ir visų tipų valymo įrangos veikia vienu principu. Valymo įrenginio pagrindinė žarna yra įstatoma į automobilio oro padavimo žarną ir prietaisas yra prijungiamas prie atitinkamų automobilio akumuliatoriaus polių. Sekantis žingsnis yra užvesti automobilio variklį ir įjungti variklio valymo įrangą. Tuo pačiu metu jau pradeda vykti visas procesas. Kiek laikyti variklio valymo įrenginį prijungtą prie veikiančio variklio sunku pasakyti. Viskas priklauso kiek yra anglies nuosėdų ir kiek yra užsiteršusi visa vidaus degimo ir išmetamųjų dujų sistema.

 

      Eksploatacija variklio valymo įrangos nėra brangi, kadangi yra naudojamas paprasčiausias vanduo. Jis gali būti naudojamas tiesiog iš namų ūkio, tačiau rekomenduotina naudoti distiliuotą, nes namų ūkio vanduo linkęs kalkėti. Efektyvumui padidinti rekomenduojame naudoti ir elektrolitų miltelius, kadangi jie padidina sudaromo vandenilio ir deguonies kiekį, taip variklio valymo procesas tampa efektyvesnis. 

 

     Automobiliui atlikus variklio valymą, požymiai ir nauda yra akivaizdūs. Jeigu viskas yra atliekama teisingai ir profesionaliai, kuro sąnaudos gali būti sumažinamos net ketvirtadaliu. Pats automobilio valdymas tampa kitoks, nes yra jaučiamas galios padidėjimas ir kur kas geresnė akceleracija, automobilis tampa veržliasnis ir jautresnis įvairiems manevrams kelyje. Vienas svarbiausių požymių, tai išmetamųjų dujų kiekis, jų kiekis išmetamas į išorę gali sumažėti nuo kelių kartų iki keliasdešimt kartų. 

 

     Būtent dėl šių priežasčių variklio valymas nėra „mada“, o laiku bėgant taps būtinybe. Keliuose automobilių vis daugėja, todėl net įvairių šalių valdžios imasi priemonių, jog būtų mažinamas anglies dioksido išmetimas į gamtą. Vienose šalyse yra draudžiama į tam tikrų miestų senamiesčius įvažiuoti dyzeliniais automobiliais, kitos riboja transporto priemonių eksploatacijos trukmę, yra daugybę pavyzdžių. Lietuvoje, norima apmokestinti automobilio išmetamųjų dujų kiekį. Todėl atlikus techninę automobilio patikrą, bus išmatuojamas anglies dioksido išmetamas kiekis ir automobilio savininkas turės susimokėti, jeigu norės toliau eksploatuoti savąją transporto priemonę.

 

 

     Variklio valymo įranga greitu metu taps viena reikalingiausių servisuose. Šiuo metu vidaus degimo variklių valymo paslaugą Lietuvoje gali pasiūlyti iki keliolikos automobilių servisų, tačiau susidomėjimas automobilių savininkų yra gerokai didesnis. Kodėl taip yra? Galime pateikti tiesiog pavyzdį: jeigu eksploatuojant automobilį per mėnesį yra sunaudojama apie 100 litrų dyzelino, po variklio valymo kuro sąnaudos gali siekti vos 75-85 litrus per mėnesį. Tad per metus būtų sunaudojama nuo 180 iki 300 litrų mažiau kuro. Tad rezultatas tampa akivaizdus, kadangi variklio valymas kainuoja gerokai pigiau. 

 

     Jeigu jus sudomino variklio valymo įranga, galite SPAUSTI ČIA.