Saugumo reikalavimų laikymasis automobilių servisuose

Data: 2019-05-13

      Parengėme rekomendacijų aprašą, jog automobilių serviso darbdaviai ir šioje įmonėse dirbantys darbuotojai labiau laikytųsi saugos ir sveikatos užtikrinimo reikalavimų. Kadangi automobilių servisuose yra dirbama su įranga, kuri pasitaiko sukelia įvairių lengvų ir sunkių nelaimingų atsitikimų.

 

     Darbdaviai šiuos reikalavimus turi gerai išmanyti ir perteikti viską servisuose dirbantiems mechanikams, kurie atlieka kasdienius darbus. Dažnai tam yra parengiami profesinės rizikos vertinimai. 

 

     Net įprastu automobilio techninio patikrinimo ir aptarnavimo metu yra patiriamos rizikos, kurios gali sukelti nelaimingų atsitikimų. Kaip pavyzdžiui, net tepalų keitimo metu yra patiriama rizika vėžio susirgimui. Kadangi panaudotoje alyvoje yra magnio, cinko, vario ir kitų sunkiųjų metalų, kurie pažeidžia nervų sistemą, inkstus ar net gali sukelti vėžinius susirgimus, kadangi yra kontaktuojama su panaudota alyva.

 

     Dažnai mechanikai, norint patikrinti tam tikrų mechanizmų veikimą, privalo užvesti variklį. Kadangi dažnu atveju servisuose vartai yra uždaryti, patalpoje kaupiasi anglies dioksidas. Po kurio laiko, kai yra užvesti varikliai uždaroje patalpoje, yra sukeliamas kosulys, vėliau dusulys. Dirbant tokioje aplinkoje dažnai, gydytojai ir kiti sveikatos ekspertai įspėja, jog padidėja rizika išsivystyti plaučių vėžiui. Todėl siekiant to išvengti, automobilių serviso vadovai turi visada pasirūpinti apsauginėmis priemonėmis arba serviso patalpose įrengti išmetamųjų dujų ištraukimo ir filtracijos sistemas.

 

 

     Vienas pavojingiausių faktorių yra tada, kai yra dirbama po pakelta ant keltuvo transporto priemone. Tai yra vieni dažniausiai nelaimingų atsitikimų, kai pakelta transporto priemonė nukrito ant darbuotojo. Dažniausiai tai nutinka dėl to, nes automobilis yra keliamas su keltuvu neteisingai arba ant keturių kolonų keltuvo pakeltam automobiliui nebuvo užtrauktas rankinis stabdis. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai nesilaikoma keltuvo techninė priežiūra ir naudojama netinkamai įranga. Kaip pavyzdžiui, yra keliamas daugiau nei sverianti transporto priemonė, nei gamintojas nustatė maksimalų keltuvo keliamąją galią. Taip pat būtina įvertinti ir automobilio gabaritus. Keltuvų gamintojai yra išsprendę galimo kritimo problemą. Juos yra įmontuoti saugos įtaisai, kurie yra aiškiai pažymėti, taip pat yra įmontuoti vadinamieji fiksatoriai ir kėlimo aukščio ribotuvai.

 

     Dirbant su automobilių keltuvais yra griežtai draudžiama naudoti keltuvą tam nepritaikytoje aplinkoje; lipti ant pačio keltuvo ar įlipti į pakeltą automobilį; keltuvu kelti žmones; stovėti po keltuvu pašaliniams žmonėms.

 

     Visi keltuvai, kuriais yra prekiaujama ES šalyje yra paženklinti CE ženklu, tai yra griežti tarptautiniai standartai. Tokie keltuvai turi atitikti šiuos reikalavimus: tvarkinga elektros instaliacija keltuve; užtikrinta kojų pirštų apsauga; turi būti fiksatoriai; nurodyti leidžiama didžiausia kėlimo galia ir dar kiti aukšti standartai.

 

     Kiekvienam automobilių keltuvui turi būti reguliariai atliekama priežiūra ir patikra. Ji turi būti vykdoma pagal gamintojo nurodymus, nustatyta tvarka ir periodiškumu. Tai yra būtina dėl to, kad siekti kuo ilgesnio keltuvo tarnavimo laiko ir užtikrinti, jog eksploatuojamas keltuvas yra techniškai tvarkingas. Jeigu norite kokybiško patikrinimo, geriausia būtų kreiptis į mus, kadangi mūsų profesionalūs montuotojai atliks kokybišką patikrą ir parašys reikalingus dokumentus. Kiekvienas automobilio keltuvas turi techninį pasą, kuriama paliekama atžyma. Visą šią informaciją rekomenduojame saugoti tol, kol bus eksploatuojamas keltuvas, tai yra vienas iš saugos reikalavimų automobilių servisuose.

 

     Dažnai servisuose galima dar pamatyti automobilių apžiūros duobes, kurios dar yra plačiai naudojamos. Kai servise yra ši vadinama duobė, pavojus kyla ne tik duobėje dirbančiam, bet ir aplinkiniams. Pavyzdžiui, kai jos yra neuždengtos, darbuotojai gali įkristi į jas ir patirti galvos ar kitą traumą. Todėl rekomenduotina, jeigu niekas nedirba šioje duobėje ir joks automobilis nėra aptarnaujamas – reikia laikyti duobę uždengtą. 

 

     Automobilių servisuose norint atlikti tam tikrus remonto darbus, yra naudojamas suspaustas oras. Jis yra naudojamas pučiant padangas, pačioje padangų montavimo staklėse, dažymo pulverizatoriuose, tepalų pompose, įvairiuose pneumatiniuose įrankiuose ir kitur. Nors tai yra reti nelaimingi atsitikimai, dažniausiai jie įvyksta dėl pačioje įrangoje susikaupusio per didelio suspausto oro. Norint to išvengti, būtina nuolatos užtikrinti, jog visos suspausto oro sistemai ir su tuo susijusiai įrangai būtų vykdoma nuolatinė priežiūra. 

 

 

     Beveik visuose šiuolaikiniuose automobiliuose yra įmontuotos vidinės oro kondicionavimo sistemos, kurios yra kenksmingos žmogui. Dažniausiai kylantys pavojai keičiant šaldymo agentą gali būti šie: nušalimai, kurie kyla dėl agento kontakto su oda; kai šaldymo agento dujos patenka į orą yra galimas dusimas ar kosulys ir kiti. 

 

     Norint atlikti kokybišką automobilio kondicionieriaus pildymą, reikia gerai išmanyti kondicionieriaus pildymo stotelės darbą. Pildant automobilio oro kondicionavimo sistemą, draudžiama šaldymo agentą išleisti tiesiog į orą. Draudžiama šalia atlikti suvirinimo, litavimo ir kaitinimo darbus, dėl sprogimo pavojaus. Draudžiama maišyti skirtingus šaldymo agentus, pavyzdžiui, R12 su R134A. Draudžiama perpildyti šaldymo agentu oro kondicionavimo sistemą. Rekomenduojame laikytis ir daugybės kitų saugumo reikalavimų: naudoti tik kokybišką įrangą, įgyvendinti prevencines priemones, utilizuokite šaldymo agentus.

 

     Dažnai galima susirgti kvėpavimo takų ligomis dirbant su kėbulų paruošimu ir dažymu. Kadangi yra dirbama su cheminėmis priemonėmis, kurios kenkia žmogaus sveikatai. Stenkitės servisuose įgyvendinti prevencines priemones – įsirenkite ištraukiamąją ventiliaciją, kad ištraukti visas nuodingas chemines medžiagas. 

 

 

     Didžiausias pavojus yra dirbant su dažų maišymu ir naudojimu, kadangi daugelis skiediklių ir dažų išskiria degius garus. Todėl tokios talpos turi būti sandariai uždarytos ir saugomos ugniai atspariose vietose. Didžiausias pavojus, dirbant su šiomis priemonėmis, yra susirgti astma. Norint to išvengti, laikykitės šių reikalavimų: tinkamai įsirenkite dažymo kameras ir kitas patalpas; naudokite priemones, apsaugančias kvėpavimo takus; vykdykite nuolatinė sveikatos priežiūrą ir apžiūrą.

 

     Automobilių mechanikai, kiekvieną dieną eidami į darbą, rizikuoja savo sveikata, labiau nei statistinis darbuotojas, tačiau viso to galima tikrai išvengti. Rekomenduojame laikytis žemiau esančių nurodymų:
- Visada laiku utilizuokite visas atliekas;
- Neperkraukite automobilių akumuliatorių, laikykitės tokių rekomendacijų, kurias pateikė gamintojas;
- Išmeskite ir utilizuokite užterštus drabužius ir įvairias šluostes;
- Įsirenkite servisuose dujų ištraukimo sistemas ir rekuperatorius;
- Naudokite saugius rezervuarus skysčiams;
- Nerūkykite tose vietose, kur galimai yra susikaupusios dujos;
- Oro pagalves laikykite saugiose ir atskirtose vietose; 
- Ruošiamus utilizuoti skysčius laikykite kuo mažesniais kiekiais;
- Nuolatos vykdyti įrangos techninį aptarnavimą;
- Draudžiama laikytis degiųjų dujų ir deguonies balionus šalia.